CUM PUTEM ATENUA DURERILE ARTICULARE PE TIMPUL IERNII

CUM PUTEM ATENUA DURERILE ARTICULARE PE TIMPUL IERNII

Publicat pe 03 Feb 2018 de Magazinul Ortopedic

Odata cu instalarea anotimpului rece, devine din ce in ce mai greu pentru persoanele in varsta de a gestiona durerile osoase si articulare. Un numar semnificativ de varstnici semnaleaza acutizarea senzatiilor dureroare odata cu expunera la frig. Durerea articulara resimtita mai accentuat in timpul iernii se datoreaza inflamatiei crescute in una sau mai multe articulatii, dar si faptului ca exista o cantitate mai mica de sange in regiunile periferice ale corpului, ceea ce face ca articulatiile sa devina mai rigide.Durerea poate deveni atat de agresiva astfel incat sa afecteaze chiar si activitatile si miscarile de zi cu zi.

Asadar, cum putem preveni durerile articulare ? In articolul de fata, vom prezenta cateva modalitati simple recomandate de specialisti pentru a ameliora durerile excesive resimtite in articulatii pe durata iernii.

► Includerea in nutritia zilnica a alimentelor care sunt benefice pentru articulatii si muschi este una dintre cele mai importante masuri preventive pe care le puteti lua.

• Durerea si rigiditatea articulatiilor pot fi cauzate de inflamatia in jurul tesutului articular, deci este important să includeti o multime de antioxidanti in dieta zilnica, care pot ajuta la eliminarea multor toxine din organismul dumneavoastra. Mentineti o dieta sanatoasa si echilibrata, compusa din fructe si legume cum ar fi, de exemplu, spanacul, rosiile, morcovii, cartofii dulci, sfecla rosie, varza, portocalele si bananele, bogate in antioxidanti care pot ajuta la reducerea inflamatiei.
• Cresterea consumului de vitamina D: lipsa vitaminei D poate provoca dureri articulare și osoase. Laptele si produse lactate, ciupercile sau legume precum broccoli ajuta la cresterea nivelului de vitamine in organism, contribuind la sanatatea oaselor.

 • Alimentele care contin acizi grasi Omega 3 sunt cunoscute pentru proprietățile lor antiinflamatorii: pestele oceanic, fructele de mare, somonul, uleiul de peste, uleiul de masline extravirgin, varza de Bruxelles, conopida, fasolea, spanacul, salata, dovlecelul, avocado, nucile, migdalele, semintele de in si de chia sunt cateva dintre produsele bogate in acizi grasi Omega 3 care ar trebui consumate in special in timpul iernilor.
• Cerealele integrale ajuta la mentinerea articulatiilor si a oaselor sanatoase, fiind bogate in fibre, carbohidrati, minerale, enzime vegetale si o multime de substante nutritive (vitamine, calciu, fier etc).
• Pastrati-va organismul hidratat: oamenii tind să bea mai putina apa in timpul iernii, dar este foarte important sa asigurati o hidratare corespunzatoare a organismului, deoarece acest lucru ajuta la mentinerea supletei articulatiilor si reduce frictiunea dintre suprafetele lor. Conform unor studii recente, chiar si o deshidratare usoara ar putea sa va faca mai sensibili la durere.
• Consumati fructe uscate: vitaminele si nutrientii continuti in fructele uscate (curmale, smochine, prune, caise, afine, macese, merisor, acai, goji etc.) ajuta la mentinerea articulatiilor sanatoase.

► Practicati exercitii fizice: miscarea amelioreaza simptomele de rigiditate articulara si slabiciune musculara, iar exercitii usoare cum ar fi mersul pe jos sau unele exercitii de incalzire sunt foarte importante deoarece acestea imbunatatesc circulatia sangelui. Miscarea regulata nu numai ca va poate ajuta sa ramaneti in forma, dar va spori si flexibilitatea articulatiilor si constituie un element important in combaterea oboselii.

► Mentinerea temperaturii corpului la un nivel normal poate combate efectele temperaturilor scazute de afara. Adoptati tinute cu mai multe straturi de haine confortabile, sosete groase si manusi, straturi care pot fi indepartate la nevoie. De asemenea, folositi jachete cu acoperire suplimentara a cotului si manusi lungi pentru a va proteja incheieturile sensibile la frig. Straturile suplimentare asigura o mai buna izolare si pastreaza caldura corpului mult mai bine decat o singura jacheta sau un pulover gros. Folositi haine usor de manevrat. Imbracamintea cu nasturi sau fermoar dificil de incheiat sau desfacut poate constitui fi o adevarata provocare pe vreme geroasa, cand degetele sunt afectate de rigiditate si durere.

Chiar daca a trai cu durerile articulare este dificil, iar temperaturile scazute de afara va pot afecta si mai mult, trebuie luate tot timpul masuri adecvate pentru a va proteja sanatatea generala a organismului si a experimenta o iarna cat mai placuta.

Taguri

dureri articulare, schimbare temperatura, antioxidanti, vitamina D, acizi grasi Omega 3, cereale integrale, hidratarea organismului, beneficii fructe uscate, articulatii sanatoase, exercitii fizice, efectele temperaturilor scazute

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn Pinterest StumbleUpon Email

Comentarii

Articole similare